Nyheter

03

sep

Vad är nödvändigt? Så lyder rubriken till andakten för den 15:e söndagen efter trefalighet. Det är mycket i livet som är viktigt och angeläget, men bara ett som är absolut nödvändigt - tid med Jesus. Tid med Jesus

Läs mer

27

aug

Välkomna tillbaka till en ny termin med Droppen! Extra välkommen till dig som är ny prenumerant!   Den här hösten fortsätter vi med kluriga frågor, där också du har möjlighet att höra av dig med en fråga om kristen tro,

Läs mer

18

maj

Nr 10 är Droppens sommarnummer och passande nog till ett långt sommarlov är tidningen ett dubbelnummer fullt av berättelser, pyssel och andakter! Facit till alla Lurigt&Klurigt i tidningen hittar du här! Vägen genom Bibelns böcker har kommit till Nya testamentets

Läs mer

04

maj

I nr 9 handlar en av andakterna om bönen. Bönen brukar kallas för "hjärtats samtal med Gud". I Bibeln finns många uppmaningar till bön och många löften knutna till bön. Men det är inte alltid vi kan formulera

Läs mer

20

apr

Kristus är uppstånden! Ja, han är verkligen uppstånden. Vi har precis firat påsk och påskens budskap, att Gud själv steg ner till människorna och dog istället för dem, är ett unikt budskap. Ingen annan religion talar om en

Läs mer

04

apr

Under den gångna veckan har du som enskild prenumerant förhoppningsvis fått nr 7 av Droppen i din brevlåda. Om du brukar få tidningen i kyrkan, på söndagsskolan eller i hobbygruppen kanske det blir lite svårare att få tag

Läs mer

© 2017 Evangelisk Luthersk Mission. All Rights Reserved